web analytics

‘APP’ succesvol in Cannes

Reacties zijn gesloten

De film APP van regisseur Bobby Boermans heeft goede zaken gedaan in Cannes. Filmproducent 2CFILM heeft de speelfilm tijdens het filmfestival in Cannes aan negen landen verkocht. De verachting is dat er nog meer landen zullen volgen. De interactieve thriller is binnenkort al te zien in China en Rusland.

Producent van 2CFILM, Edvard van ’t Wout vertelt tegen RTL Boulevard: “Cannes is de grootste filmmarkt ter wereld. Het is ons als kleine Nederlandse producent gelukt om met een interactieve thriller op te vallen. Het toonaangevende vakblad Screen Daily heeft de film direct opgepakt. Het second screen-aspect van de film is erg vernieuwend.”

Anna Rijnders (Hannah Hoekstra) sluit zich helemaal af in de wereld van apps en sociale media. Na een feest waarin ze te diep in het glaasje kijkt, ziet ze dat een onbekende een app op haar telefoon heeft gezet die alle informatie lijkt te hebben over haar situatie en die van haar vrienden. Als haar vrienden een voor een omkomen, snapt ze dat de app meer is dan een simpel handigheidje.