web analytics

IDFA commercial Mike van Diem

Reacties zijn gesloten

De afgelopen weken dacht een groot deel van de kijkers van onderstaande intrigerende trailer dat Mike van Diem eindelijk weer een speelfilm ging maken (of had gemaakt). Het bleek uiteindelijk om een commercial voor het komende IDFA te gaan. Het IDFA wordt gehouden van 17 tot 28 november 2010.  Bekijk de commercial hieronder. Voor meer informatie over het festival en de mogelijkheid kaarten te bestellen, ga naar http://idfa.nl/nl.aspx.

De commercial voor IDFA 2010 is geregisseerd door Mike van Diem. Voor het derde jaar is reclamebureau TBWA\NEBOKO verantwoordelijk voor de publiekscampagne van het festival. Naast een affiche is er opnieuw een commercial gemaakt met als slogan ‘de werkelijkheid verzin je niet’. X-Ray Eyes in scène gezet (zie de campagne: www.xrayeyesthemovie.com). De commercial, met actrice Sylvia Hoeks, is nu in verschillende Nederlandse bioscopen te zien. Het lijkt een trailer voor een nieuwe film van Mike van Diem, maar betreft een reclame voor IDFA. Het verhaal is gebaseerd op de documentaire The Girl with X-Ray Eyes van Phillip Warnell (Engeland, 2008), die in 2008 op IDFA te zien was. Binnenkort is de documentaire ook op IDFA TV te zien.

Voor het reclamefilmpje is de film