web analytics

EYE viert opening met oproep voor korte films

Reacties zijn gesloten

EYE, het nieuwe filmmuseum aan het IJ, werkt sinds 2009 samen met het reclamebureau Wieden+Kennedy. Voor de openingscampagne schakelde EYE onlangs The Kennedys in, een onafhankelijk functionerend opleidingsprogramma binnen Wieden+Kennedy. Speciaal voor de opening nodigt EYE filmliefhebbers uit een korte film, ‘EYE-dent, in te sturen.

In maart 2012 verhuist EYE van het paviljoen in het Amsterdamse Vondelpark naar zijn nieuwe onderkomen aan de noordelijke IJ-oever. Daarmee is EYE de eerste grote culturele instelling die de sprong neemt over het IJ. Het nieuwe gebouw biedt onder meer ruimte aan vier moderne filmzalen, 1.200 m2 tentoonstellingsruimte, educatieve faciliteiten, kantoren, de Basement met gedigitaliseerde EYE-collectie en een café-restaurant. In de zomer biedt het zonnige terras een schitterend uitzicht over het water.

Om de verhuizing en opening van het nieuwe gebouw luister bij te zetten nodigt EYE filmliefhebbers uit een korte film van twintig seconden in te sturen: een ‘EYE-dent’ of visual identity. Hiermee bekrachtigt EYE zijn intentie de poort naar de wereld van het bewegend beeld te zijn. Uit alle inzendingen selecteert EYE er een aantal dat online zal worden vertoond. Deze uitverkorenen worden tevens beloond met tien vrijkaarten voor het nieuwe filmmuseum én hun films krijgen een plaats in de gerenommeerde collectie van EYE.

Wie zijn film wil uploaden kan naar http://eyefilm.nl/eyedents/. Voor meer informatie en technische ondersteuning bij het uploaden, mail eyedent@eyefilm.nl. De uiterste deadline voor inzending is vrijdag 17 maart 2012.