web analytics

Nieuwe Paul Verhoeven gezocht

Reacties zijn gesloten

Jameson Irisch Whiskey daagt filmliefhebbers uit een zo origineel mogelijke remake van één minuut te maken van een reeds bestaande film!

Onnodig uitweiden is een zonde. Bij de ‘Done in Sixty Seconds contest’ is het de uitdaging om een film terug te brengen naar de essentie. Jameson daagt alle filmliefhebbers –  professionals en amateurs – uit om een zo origineel mogelijke remake te maken van een bestaande film. De ingezonden films mogen maximaal één minuut duren.

Het is de tweede keer dat Jameson Irish Whiskey in samenwerking met Empire deze wereldwijde competitie in Nederland  organiseert. Dat is bijzonder want iedereen die meedoet met ‘Done in Sixty Seconds’ maakt kans op een officiële Empire Award. De winnaar staat straks dus in het rijtje van Guy Ritchie, James Cameron en Steven Soderberg.

Maar voordat wereldroem in het verschiet ligt, moet er eerst in Nederland gewonnen worden. Filmmakers, filmenthousiastelingen en creatievelingen moeten voor  16 februari hun zestig seconden film opsturen. Dat kan op http://www.diss2011.nl/.  Hier is ook meer informatie te vinden over de wedstrijd.

Op 20 februari zullen alle  inzendingen te zien zijn tijdens de Nederlandse ‘Done in Sixty Seconds’ finale in het Ketelhuis te Amsterdam. Een vakjury zal die avond uit alle inzendingen de Nederlandse winnaar kiezen die op 26 maart naar de wereldwijde finale in Londen gaat.

Altijd al willen schitteren op hetzelfde podium als Paul Verhoeven? Jameson Irish Whiskey geeft je zestig seconden. Ga snel aan de slag en zorg dat die Empire Award naar Nederland komt! Haastige spoed is goed want de eerste 10 inzendingen krijgen ook nog eens tickets voor het Internationaal Film Festival in Rotterdam (IFFR).

Inspiratie nodig? Kijk op http://www.diss2011.nl of bekijk de twee filmpjes hieronder: