web analytics

NPO en VPRO samen hoofdsponsor NFF

Reacties zijn gesloten

De VPRO en de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) worden gezamenlijk hoofdsponsor van het Nederlands Film Festival (NFF). De NPO is al jaren partner van het festival. De VPRO doet sinds 2007 verslag van het festival op televisie, radio en internet. Dat maakt een gemeenschappelijk partnership tot een logische stap. NPO en VPRO zijn voor twee jaar een contract aangegaan met het filmfestival. Andere hoofdsponsors van het Nederlands Film Festival zijn de Volkskrant, Film1 en UPC.

Willemien van Aalst, directeur Nederlands Film Festival:
‘Wij zijn ontzettend blij dat door de continuering van de samenwerking met NPO en VPRO het Nederlands Film Festival in de komende twee jaar verzekerd is van uitgebreide aandacht voor de Nederlandse film op televisie, radio en internet. De Nederlandse film, die in al zijn verscheidenheid ónze verhalen vertelt en van en voor iedereen is.’

Lennart van der Meulen, directeur van de VPRO:
‘Het Nederlands Film Festival is voor de VPRO ieder jaar weer een prachtige start van ons televisieseizoen met veel aandacht voor films en festivals. Het partnerschap met het NFF past in ons streven om de publieke omroep, film en documentaires dichter bij elkaar te brengen. De programmering van het festival sluit naadloos aan op de interesse van het VPRO-publiek en onze leden.’

Nederland 1, 2 en 3 brengen van 21 t/m 30 september verschillende programma’s over de 31e editie van het filmfestival zoals DE JONG SPEELT (VPRO), HET GOUDEN KALVEREN GALA 2011 (VPRO) en DE GROTE AVOND VAN DE FILMQUIZ (NTR). Daphne Bunskoek presenteert twee uitzendingen rondom het festival (VPRO) en er zijn veel Nederlandse speelfilms te zien.