Net als elk jaar buigt een creatief team zich over de nieuwe televisiecampagne van het Nederlands Film Festival. Dit jaar werd gekozen voor een reclamevorm waarin nietsvermoedende passanten de hoofdrol spelen. Het leverde drie commercials op. Bekijk hier, naast een van de commercials, de making of van de NFF 2011 commercial.
NFF Commercial 2011 #1
Regisseur Roel Welling over de commercials
“Het was een waanzinnig mooie en spannende shoot: 40 man crew, 80 figuranten, 6 topacteurs en een enorme spanning, omdat we nietsvermoedende passanten in de hoofdrol manoeuvreerden. Ik ben altijd op zoek naar andere manieren van een verhaal vertellen; een goede commercial moet bijzonder en vernieuwend zijn. Daarom sprak dit idee me zo aan. Een combinatie van een super filmische actiefilm en een flashmob, dat is nog nooit gedaan. Iedereen die het spotje ziet, moet straks zeggen: ‘Wow! Is dit echt?'” (Filmfestival.nl, 08-08-2011)
Making of NFF 2011 commercials